שתף קטע נבחר

גרסת החייל היורה: המחבל זז, עלול היה לפוצץ מטען

משפחתו של החייל שירה במחבל בחברון לאחר שנוטרל מסרה הערב: "מאמינים בחפותו. הוא לוחם מצטיין וחובש קרבי". עו"ד בנימין מלכא המייצג את החייל: "המחבל לבש מעיל שיכול להסתיר תחתיו חגורת נפץ". הרמטכ"ל שוחח עם אלוף פיקוד המרכז והנחה למצות עד תום את החקירה

 

 

במצ"ח ממשיכים הערב (יום ה') בחקירת החייל שירה במחבל בתל רומידה בחברון לאחר שנפגע, נוטרל ושכב על הקרקע. עו"ד בנימין מלכא המייצג את החייל, אומר כי "בסרטון ניתן לראות בבירור כי המחבל זז וכי המחבל לבוש במעיל שיכול להסתיר תחתיו חגורת נפץ ואמצעי חבלה. אנו למדים את התיק ונעניק למרשנו ייצוג הולם".

 

גרסאות שונות על הירי במחבל בחברון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
גרסאות שונות על הירי במחבל בחברון(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

 

לדברי עורך דינו של החייל, חובש קרבי: "מדובר בהליך שנמצא בראשיתו. טרם נבדקו הדברים לעומקם וצר לי שנעשה משפט ציבורי טרם ניתנה לחשוד זכות להגן על חפותו". משפחתו של החייל מסרה: "אנו למדים את הדברים ומאמינים בחפותו של בננו שהוא לוחם מצטיין וחובש קרבי".

 

תושב היישוב היהודי בחברון שהיה מהראשונים להגיע לזירה, מספר כי לאחר שהחל הטיפול בחייל הפצוע נשמעו קריאות: "'תתרחקו, תתרחקו. החבלן עדיין לא הגיע'. ואז מישהו צעק 'הוא זז' ושמעתי ירייה. כשהסתובבתי ראיתי את המחבל ירוי".  

 

 

עו"ד בנימין מלכא המייצג את החייל החשוד ()
עו"ד בנימין מלכא המייצג את החייל החשוד
 

בסרטון נראה לוחם מגדוד שמשון של חטיבת כפיר יורה בעבד אל-פתאח שריף (21) ששוכב על הקרקע. החייל תועד דורך את נשקו ויורה במחבל שניות לאחר מכן. בעקבות זאת ניגר דם מראשו של המחבל, מה שלא נראה לפני כן. מתחקיר ראשוני שנערך בחטיבת יהודה החולשת על הגזרה עולה כי מסיבה שטרם הובהרה, ואף שחלפו יותר משלוש דקות מהרגע שבו המחבלים נוטרלו וקצינים סגרו את הזירה, החליט החייל לירות לכיוון המחבל. באוגדת איו"ש יבדקו מדוע הושאר המחבל הפצוע מספר דקות על הקרקע מבלי שנבדק וטופל, מאחר שפקודות צה"ל מכתיבות להעניק טיפול רפואי גם למפגע.

 

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט שוחח עם אלוף פיקוד המרכז רוני נומה. דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז אמר אחר הצהריים כי "שניהם רואים את האירוע הזה בחומרה. הרמטכ"ל הנחה את גופי החקירה למצות עד תום את החקירה, להבין בדיוק מה קרה שם, לא להשאיר שום פרט עמום כדי להבין איך קרה שחייל מחליט לפתוח באש על מחבל כשהוא שוכב על הארץ". גורם צבאי אמר כי החייל שירה במחבל שייך לגדוד שנמצא כבר יותר מחודש בגזרה.

 

דובר צה"ל הוסיף: "זה אירוע שמתוחקר בצה"ל במלוא הרצינות. צריך להפריד בין החלק הראשון שלו, סיכול פיגוע, לבין החלק השני. בחלק הראשון מדובר בהתנהגות מבצעית ראויה. צריך לשבח את החיילים על כך שהם פעלו למניעת פיגוע ביישוב היהודי בחברון. החלק השני הוא אירוע חמור וחריג מאוד ואנחנו מתחקרים אותו עכשיו. כל המעורבים באירוע, כולל החיילים שהיו שם וכל מי שמעורב, כולם יתוחקרו".

 

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר הערב כי "גם כאשר אנו נדרשים להכות באויבינו ולנצח אותם במלחמה או בכל קרב עימם, חובתנו המוסרית היא להקפיד קלה כחמורה. לשמור על צלם אנוש. לזכור את מגבלות הכוח גם אחרי שהאויב הוכה, ולמנוע מעצמנו התנהגות שאינה מוסרית. לזכור כי כוחנו אינו נובע רק מיכולתנו הצבאית, אלא קודם כל, מעוצמתנו המוסרית. זו חובתנו, לנצח ולהישאר בני אדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עימאד אבו שמסייה
החייל תועד יורה במחבל
צילום: עימאד אבו שמסייה
מומלצים