חשד לעוקץ ישראלי במיליוני דולרים: המשטרה פשטה אמש (שלישי) על חברה שעוסקת בסחר במטבעות וירטואליים הממוקמת בתל אביב ועצרה עשרות עובדים בחשד שהונו אזרחים אמריקנים. המעצר הגיע בעקבות התראה של לשכת החקירות הפדרלית של ארה"ב (ה-FBI) שחוקרת את הפרשה מזה כמה חודשים - והודיעה לישראל על הפעילות החשודה. בתום חקירה סמויה של המשטרה, היא עצרה כ-20 עובדים, הבלשים החרימו בין היתר מחשבים, אמצעי אחסון דיגיטליים, קבצים ומסמכים שונים. על פי החשד, מנהל החברה נמלט מהארץ.

מהחקירה עלה כי החברה, שעוסקת בסחר במטבעות כמו ביטקוין, פרסמה שהיא מחפשת עובדים צעירים לעבודות עם שכר גבוה בזמן קצר, והדגישה שאין צורך בניסיון קודם. החברה הבטיחה שכר, גמול ובונוסים לעובדים חרוצים ופרסמה באתרים שונים – כך הגיעו הצעירים והתחילו לעבוד.

פשיטה  (צילום: דוברות המשטרה, חדשות)
ארכיון | צילום: דוברות המשטרה, חדשות

מרבית הנחקרים טענו בחקירתם שאין להם מושג מכל הפרשה והם לא ידעו שמדובר בעוקץ והונאה. הם הכחישו כל מעורבות בחשדות המרמה והלבנת הון המיוחסים להם. עורכי הדין בנימין מלכא ואלון אייזנברג שמיייצגים חלק מהחשודים אמרו שהצעירים שאותם הם מייצגים מכחישים את החשדות וכי הם מאמינים שהם ישתחררו בזמן הקרוב. הם הדגישו בחקירתם כי מבחינתם היה מדובר בעבודה רגילה ושגרתית והם לא עסקו בהונאה או עקיצה. 

פשיטת המשטרה החלה במהלך הלילה ונמשכה עד לפנות בוקר. החשודים עדיין נמצאים תחת החקירה שמנהלת יחידת ההונאה של מחוז תל אביב. חלק מהנחקרים נעצרו ונחקרו בעבר – במהלך היום תחליט המשטרה את מי מהם להביא לבית המשפט השלום ת"א ולבקש את הארכת מעצרו ואת מי לשחרר לביתו בתנאים מגבילים.