שתף קטע נבחר

לוחם לשעבר נאשם במעשים מגונים וניסה להסתיר: "לא ללכת לחקירה"

כתב אישום הוגש נגד לוחם לשעבר בגדוד חי"ר בגין עבירות מין בחיילת בבסיס במרכז הארץ. הוא נאשם גם בהדחה בחקירה, בעקבות ניסיון ללחוץ על הקורבן ועל עד שלא למסור גרסה במצ"ח: "נגמר הסיפור". לחיילת כתב: "מה את ממציאה עליי דברים?"

לוחם נאשם שתקף מינית עם עוד חבר - וניסה ללחוץ על החיילת שלא להתלונן: בבית הדין הצבאי ביפו הוקרא השבוע כתב אישום נגד לוחם לשעבר בגדוד חי"ר, בגין מעשים מגונים בחיילת במתקן מגורים צבאי במרכז הארץ, ובגין הטרדה מינית. בנוסף, הוא מואשם בהדחה בחקירה, לאחר שניסה ללחוץ על החיילת ועל עד נוסף שלא למסור גרסתם במצ"ח. עמו מואשם, בסעיפים חמורים פחות, חברו למעשים. בחקירתו הודה הלוחם במעשים אך טען כי בוצעו בהסכמה של החיילת.

 

לפי כתב האישום, הלוחם הכיר את החיילת ממגורים משותפים במתקן הצבאי, וניהל עמה תחילה מגע מיני מוסכם, לפני כשנה. אולם בהמשך היכרותם, בקרבת המתקן הצבאי, הוא ניסה לשכנעה להצטרף עמו ועם חייל נוסף, המואשם אף הוא כאמור בעבירות חמורות פחות בפרשה, לפיצרייה הסמוכה. כאשר סירבה בטענה כי היא עייפה, מתואר בכתב האישום, הוא נישק אותה בכוח ואחז באזורים מוצנעים בגופה, על אף שאמרה לו "זה לא נעים לי", וביקשה ממנו להפסיק.

"אני גם לא הולך". ארכיון (צילום: עמית מגל) (צילום: עמית מגל)
"אני גם לא הולך". ארכיון(צילום: עמית מגל)

כאשר ניסה להצמידה בכוח לגופו, מתואר, היא נשכה אותו בתגובה. בהמשך המפגש הוא דיבר לחיילת בצורה מינית בוטה, התחכך בה פיזית, ונטל את חפיסת הסיגריות שלה, בניגוד לרצונה. "את לא הולכת. את באה איתנו", הטיח בה, לפי כתב האישום, והמשיך בכוח לאחוז בה ואף לגעת בה שוב באזור אינטימי בגופה, מתחת לחולצתה, חרף התנגדותה המפורשת.

 

עו
עוה"ד בני מלכא ולירון יפרח(צילום: איליה ברג)

בשלב מסוים, נכתב בכתב האישום, הצטרף חברו של הלוחם למעשה המגונה. וכך, כאשר ניסתה שוב ושוב לעזוב את המקום, אחז בה הנאשם בכוח וניסה לנשקה תוך שהוא אוחז בגופה. בשלב מסוים אף הרים חלק מחולצתה, תוך שהיא אומרת לו "די", בצעקות. "אתם שני מגעילים", השיבה החיילת כאשר אמרו לה השניים כי תכננו לקיים עמה יחסי מין באותו הלילה, ואז נמלטה בריצה בחזרה למתקן הצבאי.

 

כעבור מספר ימים התנצל הנאשם בפני החיילת, והודה כי מעשיו לא היו "בסדר". הוא שאל אותה אם דיווחה על האירועים "לגורמים כבדים", תוך שהוא מביע חששו כי יסתבך בחקירה פלילית. כאשר חברו דיווח לו שזומן לחקירה במצ"ח, הנאשם המרכזי כתב לו: "לא ללכת. אני גם לא הולך. נגמר הסיפור ושלא יזיינו את השכל אחוי". לחיילת שתקף מינית הוא כתב בווטסאפ: "את רוצה להדליק אותי או מה. תקשיבי את הילדה הכי איכס בעולם. גועל נפש. לא הבנתי מה את ממציאה עלי דברים. באיזה חוצפה". בשיחה מוקדמת אמר לה: "אני יודע בייב את שרופה עליי... אני שרוף עלייך".

 

סנגורי הנאשם המרכזי, עורכי הדין בנימין מלכא ולירון יפרח, מסרו בתגובה: "על אף חומרת האישומים, הרי שאנו בתחילתו של ההליך המשפטי ועוד נכונה הדרך. הנאשם מסר את גרסתו וזו מתיישבת עם ההיגיון הבריא והשכל הישר. הוא נכון לנהל את ההליך על מנת להוכיח שדבריו הם אמת וכך ייעשה. מדובר בלוחם שסיים את שירותו בכבוד וכעת עומד על זכותו להליך הוגן".

 

מדובר צה"ל נמסר: "על פי כתבי האישום, במהלך חודש יוני 2019, תקף אחד החיילים את החיילת וביצע בה מעשים מגונים ללא הסכמתה. לאחר מכן ניסה לשכנעה שלא להתלונן נגדו. נוכח האמור, הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של מעשה מגונה בכוח, הטרדה מינית והדחה בחקירה. נגד החייל השני, אשר נכח גם כן באותו האירוע, אך חלקו היה מצומצם יותר, הוגש כתב אישום, במסגרת הסדר טיעון, המייחס לו עבירה של הטרדה מינית".

 

גורמים צבאיים הוסיפו: "שני החיילים משוחררים משירות צבאי. נפגעת העבירה מלווה על ידי התביעה הצבאית בכלל ההליכים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה
צילום: שאטרסטוק
מומלצים