זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תקיפה בנסיבות מחמירות

    עבירות תקיפה הן למרבה הצער עבירות נפוצות מאוד. על-מנת לבער את נגע האלימות, קבע המחוקק עונשים משמעותיים על עבירות אלה, ובפרט זהו המצב כשמדובר על תקיפה בנסיבות מחמירות. חשוב להדגיש שהחוק מספק הגדרה רחבה מאוד של המונח "תקיפה". כך למשל גם אם כתוצאה מהפעלת הכוח נגרמה אי נוחות "בלבד" ולא נזק פיזי, עדיין מדובר בתקיפה. בנוסף גם שימוש במקור אור, חום, ריח, גז או חשמל בניגוד לרצונו של האדם נחשב כתקיפה, ולמעשה גם אם מושא התקיפה הסכים לכך אבל ההסכמה הושגה בתרמית – זוהי תקיפה. במצבים שמוגדים כ"נסיבות מחמירות" חשוב במיוחד להיעזר בעורך דין מיומן. עו"ד בנימין מלכא הוא בעל ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בתקיפה, לרבות בנסיבות מחמירות.

     

    עו"ד תקיפה בנסיבות מחמירות

    דגשים חשובים לגבי תקיפה בנסיבות מחמירות

    * ענישה – העונש המקסימלי על תקיפה הוא שנתיים, ואם לקורבן נגרמה חבלה ממשית – 3 שנים. נסיבות מחמירות מאפשרות לבית המשפט להטיל עונש מאסר כפול. 

    * תקיפה ע"י קרוב משפחה – כל תקיפה של קרוב משפחה נחשבת אוטומטית ככזו שבוצעה בנסיבות מחמירות. ההגדרה תקפה גם לגבי קרובי משפחה בעבר, ידועים בציבור וחסר ישע או קטין שנמצאים באחריות התוקפן.

    * תקיפה ע"י 2 אנשים או יותר – גם כשיותר מאדם אחד מעורב בתקיפה בית המשפט יתייחס לנסיבות כמחמירות. חשוב לציין שגם אם בפועל רק אדם אחד הפעיל כוח, או כל אמצעי אחר, עצם המעורבות של אנשים נוספים מחמירה את ההתייחסות.

     

    תקיפה בנסיבות מחמירות עורך דין

    ניסיון רחב היקף ויושרה מוחלטת תקיפה בנסיבות מחמירות עלולה להוביל לעונש מאסר ממושך, ולכן מי שהוגש נגדו כתב אישום שכולל סעיף זה (סעיף 382 לחוק העונשין) זקוק לייצוג משפטי מקצועי במיוחד. עורך הדין בנימין מלכא עבד בכמה ממשרדי עורכי הדין המובילים בארץ בכל הנוגע לחוק הפלילי, ובפרט צבר ניסיון יקר ערך בנוגע לעבירות תקיפה שבוצעו בנסיבות מחמירות. בנוסף לניסיון ולמחויבות המלאה לכל לקוח, מקפיד עו"ד מלכא על יושרה מוחלטת, ובהתאם לוקח על עצמו רק משימות שהוא יודע שיוכל לבצע כהלכה וללא הבטחות סרק לנאשמים.

     

     

    תקיפה הגורמת חבלה של ממש

    כל תקיפה היא מעשה שהחברה, ובהתאם החוק, מתייחסים אליו בחומרה. יחד עם זאת החוק גם מבחין בין סוגים שונים של תקיפות, על בסיס פרמטרים שונים, ואחד הסוגים הוא תקיפה הגורמת חבלה של ממש. אדם שמורשע בביצוע עבירה זו עלול למצוא את עצמו בכלא למשך עד 3 שנים, כשבמקרים מסוימים – למשל תקיפת קטין או זקן, העונש המרבי הוא 5 שנות מאסר. מאחר שההגדרה של "חבלה של ממש" אינה חד-משמעית, וכמו כן ישנו משקל משמעותי לנסיבות, חשוב להיעזר בעורך דין עם ניסיון רב. עו"ד בנימין מלכא הינו עו"ד פלילי מיומן שכבר ייצג בהצלחה חשודים ונאשמים בעבירות תקיפות מכל הסוגים.

     

    מהם התנאים המגדירים תקיפה הגורמת חבלה של ממש?

    * תוצאות התקיפה – "חבלה של ממש" מוגדרת כמחלה, כאב או ליקוי גופני שנגרמו עקב תקיפה. תוצאות החבלה יכולות להיות זמניות או קבועות, וכפי שניתן להבין גם אם הקורבן לא אושפז אבל סבל למשל משטפי דם סעיף האישום עשוי להיות זה המחמיר ולא "תקיפה סתם" (הרף הנמוך של עבירות התקיפה).

    * מודעות – התוקף חייב להיות מודע להשלכות התקיפה, כולל מצב שבו פזיזות גרמה לאותה חבלה של ממש ואפשר היה לצפות לכך שזו תהיה התוצאה.

    * הגנה עצמית – אחת מטענות ההגנה האפשריות בתיקי תקיפה היא "הגנה עצמית". טענה זו עשויה להיות תקפה רק כשהחשוד/נאשם היה בסכנה מוחשית, נדרש לפעול באופן מידי ולא הייתה לו אופציה אחרת להגיב לתקיפה כנגדו. כמו כן נבחנת במקרים אלה עוצמת התגובה, כלומר התקיפה שהובילה לחבלה הממשית.

     

    תקיפה הגורמת חבלה של ממש עו"ד פלילי 

    חשיבות הייצוג המשפטי המיטבי כתב אישום שכולל סעיף תקיפה הגורמת חבלה של ממש מחייב מענה משפטי מקצועי מאוד. למעשה עוד לפני הגשת כתב האישום חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי להתנהל נכון בחקירה המשטרתית, וכך לפחות בחלק מהמקרים כתב האישום עשוי להיות מרוכך יותר. עו"ד בנימין מלכא עבד כשכיר בפירמות מובילות בתחום הדין הפלילי, ובמשך שנים רבות צבר ניסיון וידע יקרי ערך. כיום הוא מביא אותם לידי ביטוי במשרד העצמאי שפתח, ובשילוב המחויבות המרבית שלו והנחישות, התוצאה היא ייצוג משפטי אופטימלי בכל תיקי התקיפה כולל אלה החמורים.

    זקוקים לייעוץ משפטי דחוף?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות תשובות-כל מה שחשוב לדעת:

      מהו תפקידו של עורך דין פלילי?

      עורך דין פלילי מספק ייצוג משפטי לאנשים העומדים בפני כתב אישום פלילי.
      פועל לבניית הגנה משפטית חזקה, לנהל משא ומתן לעסקות טיעון וייצוג לקוחותיו בבית המשפט.

      מדוע ייצוגו של עורך דין פלילי חשוב ומשמעותי?

      אם אתם עומדים בפני כתב אישום פלילי, חשוב והכרחי להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי.

      עורך דין פלילי מומחה יכול לספק לך את ההכוונה והתמיכה המשפטית הדרושה לך כדי לנווט במערכת המשפט הפלילית, לבנות הגנה חזקה ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור התיק שלך.

      כמה עולה עורך דין פלילי?

      העלות של עורך דין פלילי משתנה בהתאם לניסיון, מומחיות ומיקומו.

      רוב עורכי הדין הפליליים עובדים על בסיס שכר טרחה והעלויות הכרוכות בכך יכולות לנוע בין כמה מאות שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים. חשוב להכיר את העלויות הכרוכות בכך ואת אפשרויות התשלום הזמינות בעת בחירת עורך דין פלילי.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן