זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    עורך דין צבאי ללא גימלים

    כל אזרחי מדינת ישראל הם אזרחים אשר בפני החוק הם שווים והם נדרשים למלא אחר הוראות החוק. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי בצה"ל מתקיימת מערכת אכיפה ושיפוט אשר מותאמת לאופי של הצבא וכן לצרכים של הצבא. מדובר על מערכת אכיפה ושיפוט אשר כוללת גם את בתי הדין הצבאיים, גם את המשטרה הצבאית וגם את הדין המשמעתי. מי שיכול לייצג חיילים אשר עומדים לדין במערכת המשפט הצבאית הוא עורך דין צבאי. חשוב לדעת כי יש צורך במערכת משפטית נפרדת לצבא וזאת בשל העובדה שמדובר על מסגרת סגורה ונוקשה והיא נדרשת לפעול מהכוח של חוק הנוגע לשיפוט בצבא. עורך דין צבאי חייב להכיר את המערכת המשפטית המדוברת, את חוקיה ואת כל המרכיבים שלה על מנת להעניק ייצוג הולם לכל חייל העומד לדין.

    מתי יכול לייצג עורך דין צבאי חייל?

    חשוב לדעת כי כאשר מתבצע שיפוט במסגרת של דין משפט, שהוא למעשה שיפוט של עבירות משמעת לא מאוד חמורות, הרי שמי שישפוט בעבירות הללו יהיה קצין ומכיוון שההליך המדובר לא יהיה פלילי הרי שהחייל לא יהיה זכאי לייצוג של עורך דין צבאי והוא יידרש להתנהל באופן עצמאי עם ההליך המדובר. כמובן שעורך דין מעין זה יכול לסייע לו בייעוץ מהצד וזאת בכדי שהוא ייצא עם עונש מינימלי מהמצב המדובר. יחד עם זאת, כאשר מדובר על הליך משפטי המתבצע בבית דין צבאי אשר ידון בעבירות פליליות שבוצעות על ידי חיילים, הרי שהחייל יוכל להיות מיוצג על ידי עורך דין צבאי מקצועי ומנוסה בתחום.

    מדוע חשוב לבחור עורך דין צבאי?

    עורך דין צבאי הוא עורך דין אשר מכיר היטב את מערכת המשפט הצבאית, הוא מודע לאופן שבו מנהלים במערכת המדוברת וכן כיצד לייצג בכל מקרה בבית הדין המדובר בצורה הטובה ביותר. מתוך הכרות רחבת היקף של עורך הדין עם המערכת המשפטית הצבאית ומתוך המומחיות שלו בתחום והניסיון שלו, הוא יוכל לסייע לכל חייל העומד לדין במשפט צבאי לקבל את העונש המינימלי ובמקרים מסוימים גם לצאת ללא עונש כלל.

    עו"ד צבאי

    עורכי דין צבאיים, הם עורכי דין אשר במסגרת לימודי המשפטים שלה, בחרו לעבור התמחות במשרד אשר עוסק בתחום המדובר וזאת בכדי לעסוק בו בעתיד. עו"ד צבאי מקצועי ומנוסה יידרש לעבור השתלמויות שונות במהלך העבודה השוטפת שלו וזאת בכדי להיות מעודכן בכל השינויים השונים החלים במערכת הצבאית. חשוב מאוד שהוא גם יבין שהתפקיד שלו איננו דומה לתפקיד של עורך דין אזרחי. אם אתם תוהים מיהו עורך דין צבאי, מהו ההבדל בינו לבין עורך דין אזרחי ובאיזה מקרים כדאי לבחור בשירותיו, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

    מה ההבדל בין עו"ד צבאי לעו"ד אזרחי?

    חשוב מאוד להבין כי יש הבדל בין עו"ד צבאי לבין עורך דין אזרחי. מערכת המשפט הצבאית ומערכת המשפט האזרחית הן שני מערכות משפט שונות כאשר לכל אחת מהן יש חוקים וכן תקנות שונות. רק עורך דין צבאי למעשה מורשה לייצג אדם שמצוי במערכת הצבאית, בין אם הוא במסגרת שירות סדיר, בין אם הוא במסגרת שרות קבע ובין אם במסגרת מילואים והוא ביצע עבירה כזאת או אחרת. עו"ד צבאי למעשה יתעסק עם כל מה שקשור לעבירות שייחודיות למסגרת הצבאית לרבות: עבירות מין בצבא, עבירות ריגול בצבא, עבירות של הפקרת נשק, עבירות של מכירת נשק, עבירות של סמים, עבירות של אלימות ועוד. עורך דין צבאי חייב להיות בקיא בכל הנהלים הנוגעים למערכת המשפט הצבאית ולייצוג בעבירות שונות במסגרת המערכת המדוברת וזאת בכדי להשיג את המקסימום עבור האדם שהוא מייצג.

    כיצד בוחרים עורך דין צבאי?

    אם אתם זקוקים לשירותיו של עו"ד צבאי עבור ייצוג חייל מול מערכת המשפט הצבאית, חשוב ביותר שתבחרו אותו בקפידה. עליכם לבחון כמה דברים חשובים טרם אתם בוחרים בעורך הדין המדובר לרבות: כמה שנים עוסק עורך הדין בתחום, האם מדובר על עורך דין המתמחה בתחום ומכיר היטב את מערכת המשפט הצבאית ואת הנהלים השונים הנוגעים למערכת המדוברת, האם מדובר על עורך דין מומלץ בעל מוניטין בתחום והמלצות רבות והאם מדובר על עורך דין שיכול להתאים לייצוג במקרה שלכם העומד על הפרק.

    זקוקים לייעוץ משפטי דחוף?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות תשובות-כל מה שחשוב לדעת:

      מהו תפקידו של עורך דין פלילי?

      עורך דין פלילי מספק ייצוג משפטי לאנשים העומדים בפני כתב אישום פלילי.
      פועל לבניית הגנה משפטית חזקה, לנהל משא ומתן לעסקות טיעון וייצוג לקוחותיו בבית המשפט.

      מדוע ייצוגו של עורך דין פלילי חשוב ומשמעותי?

      אם אתם עומדים בפני כתב אישום פלילי, חשוב והכרחי להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי.

      עורך דין פלילי מומחה יכול לספק לך את ההכוונה והתמיכה המשפטית הדרושה לך כדי לנווט במערכת המשפט הפלילית, לבנות הגנה חזקה ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור התיק שלך.

      כמה עולה עורך דין פלילי?

      העלות של עורך דין פלילי משתנה בהתאם לניסיון, מומחיות ומיקומו.

      רוב עורכי הדין הפליליים עובדים על בסיס שכר טרחה והעלויות הכרוכות בכך יכולות לנוע בין כמה מאות שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים. חשוב להכיר את העלויות הכרוכות בכך ואת אפשרויות התשלום הזמינות בעת בחירת עורך דין פלילי.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן